画面サイズ(インチ) | 3.5 インチ |
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対応機種 | パソコン |
ワイヤレス対応 | ブルートゥース |
電池付属 | はい |
電池使用 | はい |
ブランド名 | サムスン(SAMSUNG) |
製品型番 | XE800ZAA-HC1US |
接続方式 | パソコン |
製品サイズ | 20.19 x 11.1 x 13.16 cm; 644.1 g |
商品重量 | 1.42 ポンド |
¥228,764¥228,764 税込
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HMD Odyssey VR Headset
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ブランド | サムスン(SAMSUNG) |
接続技術 | パソコン |
対応デバイス | パソコン |
商品用途・使用方法 | マイクロフォン |
視野 | 360 度 |
商品の重量 | 1.42 ポンド |
プラットフォーム | Windows, Windows 10 |
画面サイズ | 3.5 インチ |
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商品の情報
詳細情報
登録情報
商品モデル番号 | XE800ZAA-HC1US |
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ASIN | B078K2S122 |
Amazon.co.jp での取り扱い開始日 | 2017/12/21 |
おすすめ度 |
5つ星のうち3.8 |
Amazon 売れ筋ランキング | - 764,946位家電&カメラ (家電&カメラの売れ筋ランキングを見る) - 1,181位スマートフォン用VRゴーグル |
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商品の説明
Premium built-in AKG headphones won’t shake loose during gameplay. With rich 360-degree spatial sound, you can hear when someone’s sneaking up on you and detect clues about what’s around you. Any mixed reality badge headset is compatible. Any of the windows mixed realitybadged motion controllers are compatible. PC- compatible gamepad or mouse/ keyboard will work too.The only mixed reality headset to Feature an integrated microphone array. Built directly into the headset, the array reduces noise so you can communicate clearly and interact with Cortana. Imagine the Thrill of VR combined with a phenomenal sense of presence. With Windows mixed reality, you can Escape to a world of immersive, exhilarating experiences.
重要なお知らせ
表示領域の画面対角線
4" / 9 cm
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トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
遠方の一点を凝視するレースシムでは遠方がボケる為、さらに高い解像度を期待して購入。
VIVE Proの選択もありましたが、価格が高額でVR2台体制でのCOOPプレイを体験したく(もう一式コントローラー必要)本製品を購入しました。
結果としては現状のGPU性能を考慮すると個人的にはレースシム用としては現在の最適解かと思います。
SDE、ゴッドレイが少なく、有機EL特有の高いコントラストも良好で、VIVEのHMD部分の正常進化といったところかと思います。
あまり期待していなかったコントローラーもVIVE比較では劣りますが通常のプレイには支障なく、VRでのCOOPプレイも楽しんでおります。
一点、メガネの使用は通常サイズのものは基本不可能だと思いますので、メガネ常用の方は気をつけてください。
日本での公式販売を期待します。
..
But the controllers are not as good
Within one week of buying, my right controller broke and i have had a lot of trouble buying a new one, to the point where i am buying a completely new headset.
PSVRと比べて解像度はかなり高いです。画面の網目は目を凝らして何かを見るとき以外は気になりません。ただ、白い物の輪郭上に赤のような別の色が見えます。これは色描写に関する技術的な問題みたいです。
付属コントローラーのスティックについては、対応しているゲームが少ないですが、ボタンやタッチパッドではなくスティックで移動やカメラ操作ができてやりやすいです。タッチパッドもあり、上下左右押し込みや表面を擦って操作できます。単3電池で動きますが消耗が激しいので充電池を使うと良いです。
コントローラーのトラッキングは、概ね良好です。後ろを向いてもトラッキングできますし、視野外で使えるときもあります。ただ、HMDにコントローラーを近づけすぎると傾きしか検出できなくなります。
なお、室内が暗いとHMDの空間検出とコントローラーのトラッキング精度が悪化します。
装着感は微妙です。HMDがずり落ちないようにバンドを締めると結構圧迫感があります。ただ、つけ外しはしやすいので前にかかった髪をどかしやすいです。
総合的に言えば、比較的安めの値段でハイクオリティなVR体験がしたいならかなりおすすめのHMDです。ちなみにWindows10でないと使えないので注意してください(blue toothアダプタやUSB3.0、HDMI差込口も忘れがちですが必要です)。
PCVRはエラーが発生しやすいですがPC再起動&HMD接続し直しで大体治ります。
(Odyssey+の日本販売はまだですか…)
ただし、性能に大差はないのであまり気にする必要ないのかもしれません。
新型ではスクリーン上の格子が見えないような改良がされているのですが、そもそも旧型でも格子は全く気になりません。それよりも、レンズの同心円上のミゾが見えてしまうのがかなり気になります。これさえなければ画質は100点なのですが・・。
Odysseyでは眼鏡が使えないというコメントをよく見かけますが、装着時にメガネに引っかからないように注意は必要ですが、普通に使えます。
日本未発売なのでマニュアルに日本語はありませんが、設定に苦労することはありません。HDMIとUSBを接続するだけで、自動で認識して勝手に必要なドライバとアプリがダウンロードされて設定完了です。
Steamのゲームやアプリを使いたい場合は、手動でSteamサイトからWindows Mixed Reality for SteamVRをインストールする必要があります。
あと難点と言えるのがコントローラの電池がすぐなくなるので覚悟が必要です。一日2~3時間の使用で3日はもちません。長時間動画とかを見る場合はコントローラは必要ないので、電源OFFにしておきたいところですが、電源SWはなく電池を抜くしかありません。しかもコントローラの電源を切ると、画面中央に視点を示す白い点がずっと表示されているため画面に集中できません。
・画質
近景はさほど違いが分かりませんでしたが、遠景はオデッセイのがある程度くっきりしています。
・画角
PSVRより画角が広いので期待しましたが、あまり実感できませんでした。
・コントローラー
PSmoveに比べてかなり持ち易く、挙動も良いです。検出範囲もカメラから外れるとすぐダメになるわけではなく、ある程度追従してくれます。1つだけ、振動が安っぽい点が気になりました。
・つけ心地
PSVRの方がつけ心地が良いと感じました。しかしクッションが硬めなお陰でオデッセイは付け外しが素早く出来ます。
後、ケーブルが硬くて使用中に体に触れると少し不快感がありました。
・総評
VR機器を2つ使用してみて、どちらも一長一短だと思いました。多分他のメーカーもそうだと思うのでスペックに拘らずにやりたい事が出来る機器を選べば良いと思います。
自分はグーグルアースとYouTubeを綺麗に見たくて購入しましたが満足出来ました。
一番の難所はBluetoothドングルのドライバだけで、ハードウェアの認識やHMDのファームウェア更新、SteamVRのインストールもあっさり通りました。
以前Android Cardboardを試していますが、毎回視界が定まらず自分自身のチューニングに時間がかかってました。
しかしHMDではそんな苦労もなく、装着した瞬間からVRの視界に馴染みます。外界の光が入らない構造なので立体視が阻害されることもなく、初めから思う存分VRを体験できました。
当方眼鏡着用なのですが、HMDのクッションにやや干渉します。外すときは必ず眼鏡ずれるw
他の国からのトップレビュー
La experiencia de estar dentro del juego es increible
La resoulucion de pantalla es muy buena
El tracking es casi perfecto
la sensacion de inmersión en vr es totalmente diferente de un monitor.
Los controles muy ergonómicos y cómodos (los del HTC vive me parecieron estorbosos cuando lo probé,ESO SI EL TRACKING DEL VIVE ES PER-FEC-TO )
CONTRAS :
La parte de la nariz del visor queda un tanto incómoda al usarlo ,parece que mejoró en el odyssey +
El visor se siente un poco pesado al principio despues ya no se nota.
Cosas a tomar en cuenta- Para que funcione como debe ser tienen que cumplir ciertos requisitos,los puedes checar googleando "windows mixed reality", pero lo que me di cuenta que no se menciona y es ALTAMENTE RECOMENDABLE TENER ES:
WINDOWS 10 VERSION PRO.
UN PUERTO PCI USB 3.0 (EN TEORIA EL VISOR FUNCIONA CON LOS PUERTOS usb3 DE LA MOTHERBOARD PERO EN LA PRACTICA NO ES ASI,al menos en mi caso).
Tener un monitor o tv conectado a la tarjeta grafica al mismo tiempo que el odyssey (si no es asi el visor se apaga)
DRIVERS DE TARJETA Y ACTUALIZACIONES DEL WINDOWS ACTUALIZADOS.
Después de probar vr es dificil regresar a un monitor,el odyssey no es perfecto pero no hay visor perfecto al día de hoy,tal vez en la 3a generacion de visores estaremos cerca de eso en unos 4 años... por ahora estoy muy contento con las odyssey.
Pros:
- Great display, deep blacks and less godrays than any competitor
- Sound is sufficient
- Superior microphone to competitors. It's integrated and works perfectly for a mid range mic. No popping/scratching
- All in one system, no need for 10 boxes and installing sensors all over the room
Cons:
- Cannot remove the headphones without DIY cutting wires or pulling the wire out to leave them hanging.
- Gets really hot in the eye space, all VR headsets have this issue, it needs to be solved (did not affect my review stars)
- Controllers use 2 AA batteries, each controller has like 15 or so LED lights (always on) so the headset can track it, vibration feedback, and the constant interaction with the buttons drains these batteries quick. ORDER 2800+ mAh a set of 8 and a recharger is a good side purchase with this. This brought my stars down as it's a nuisance that can easily be solved. Please see below
Some docking unit and dockable controllers as a seperate model would be great. I hope to see this available for this generation Odyssey
* NO EXTERNAL ANYTHING. No lighthouses, no camera sensors, nothing you have to take with you and set up before you can plug yourself in (except the computer obviously!). The internal cameras register your environment amazingly well, even in a room with just a single lamp in the middle of the night. That means that if you are going to be most frequently using your device in a general living space where cables strewn about and black cameras/boxes in the corners would be unsightly and/or inconvenient to set up and take down each time, this is the perfect alternative. And for taking your VR experiences on the go, there is simply no contest. I really can’t emphasize enough how important this one difference in implementation is for my ability to use and enjoy VR. Oculus and Valve are going to have to play catchup in this regard.
Alright, on to the other stuff:
Comfort: largely subjective, but I prefer this over my Rift. While the Rift technically is lighter, this device distributes the majority of the weight onto the stiff crown component which means that most of the weight is across your head while the faceplate itself puts on much less pressure. The Rift largely stays put by being squeezed against your face which can get uncomfortable and can make it more wobbly (since all of the weight is at the front). Also, the padding on this is much softer than the foam on the Rift, which means that it’s better able to be fully flush against your face. But people have varied opinions on this overall. (Side note: since it’s fake leather instead of foam, it doesn’t absorb liquid, which means that it’s easy to use an alcohol-free antibacterial wipe on it after each play through to keep it clean unlike the Rift and Vive which will suck up the sweat. Eww.)
Screens/lenses: it has a higher resolution than the Rift and Vive (it’s equal to the Vive Pro), and that’s critical for some games with small text (Elite: Dangerous benefits hugely). People say it has a higher “sweet spot” (the range of clarity from the center of the lens) but I can’t strongly tell. Also, people say it has fewer “god rays” than the Rift, but I have noticed an equally strong “reverse god rays” which takes the lights from the fringe and diffuses it toward the center which can be equally annoying. It has a hardware-adjustable IPD setting (inter-pupillary distance, basically how spread apart your eyes are), and that elevates it above the rest of the Windows Mixed Devices family (the Rift and Vive both have it too).
Audio: it has built-in headphones which once again makes it easy to just get in and play. They’re not amazing, I wish the bass were stronger, but I’m definitely satisfied. The Rift has this too, the Vive does not (without buying the separate deluxe head strap), and none of the other Windows Mixed Devices do either.
Controllers: this is the one significant downside. There is no getting around the fact that the Rift’s controllers reign supreme in pretty much every way over every other VR device. These are larger, less ergonomic, and have a limited tracking range comparatively. THAT SAID, I do find them quite comfortable to use, the tracking (which disappears about the same place as your vision does) has rarely affected my ability to enjoy my experience in any meaningful way, and the inclusion of both a trackpad and a joystick allows easier interoperability with Vive or Rift optimized games and is really just great to use. They could definitely be better, but unless you know what you’re missing out on and are really looking for the flaws, you’ll be satisfied.
Buying this device was a risk for me, but I took it because I was frustrated by how much the Rift was gathering dust because my inability to give it a designated and permanent play space meant that the hassle of setting up the cameras each time I wanted to play was just not worth it. That problem is completely gone now, and I can go from “I want to play” to “I’m playing!” In under 30 seconds with no setup whatsoever. That is absolutely critical and makes this hands-down the best VR device available today. I’m so glad I tried this out, and I strongly recommend giving it a go yourself!