なんというか、“言葉”というものの、存在感そのものを希薄にして、意味の無い記号として、再構築しています。
日本がテーマですが、日本を賞賛しているわけでも、批判しているわけでもありません。
そうかといっても、逆説的な解釈でもないし、とらえどころがない。
このようなアルバムが他に存在しないので、労作とも思うし、希有な存在なので、☆5つです。
さ・え・らジャポン
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, 2000/12/28
"もう一度試してください。" | 通常盤 | — | ¥2,871 |
CD, 2006/3/31
"もう一度試してください。" | 1枚組 | ¥3,480 | — | ¥3,480 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
曲目リスト
1 | 一月一日 |
2 | ノンストップ・トゥ・トーキョー |
3 | 君が代 |
4 | さくらさくら |
5 | 現代人 |
6 | キモノ |
7 | Fashion People |
8 | アメリカでは |
9 | ポケモン言えるかな? |
10 | グランバザール |
11 | 12月24日 |
12 | スキヤキ・ソング |
13 | 東京の合唱~午後のカフェで |
14 | さえら |
15 | 大東京 |
16 | 愛餓を |
商品の説明
内容紹介
Reissue of the Album First Released in 2001. Revised Cover Design Produced under the Art Direction of Yasuharu Konishi.
Product Description
Reissue of the Album First Released in 2001. Revised Cover Design Produced under the Art Direction of Yasuharu Konishi.
メディア掲載レビューほか
pizzicato fiveのアルバムを小西康陽のアート・ディレクションによって、全タイトルのジャケットをリニューアルしてリリース。本作はpizzicato fiveが2001年に発表したアルバム。`海外から見たニッポン、トーキョー`をテーマに、奔放な手法で小西康陽がプロデュースした作品。 (C)RS
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 梱包サイズ : 14.09 x 12.63 x 1.37 cm; 104.33 g
- メーカー : 日本コロムビア
- EAN : 4988001994169
- 時間 : 1 時間
- レーベル : 日本コロムビア
- ASIN : B000EAV87A
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 149,341位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 48,398位J-POP (ミュージック)
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2013年7月10日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
学生の頃よく聴いていたPIZZICART FIVE!!
懐かしくなりまた聴きたくなり購入しました。松崎しげるさんやクレイジ-ケンバンドの横山剣さん等…
はたまた懐かしの(笑)ポケモンいえるかな??と、バラエティにとんだそんな一枚です。
懐かしくなりまた聴きたくなり購入しました。松崎しげるさんやクレイジ-ケンバンドの横山剣さん等…
はたまた懐かしの(笑)ポケモンいえるかな??と、バラエティにとんだそんな一枚です。
2022年11月27日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ピチカートファイブ好きなら問題無し
2003年3月2日に日本でレビュー済み
このCDは1枚で一つの作品だと思います。
個人的には「君が代」が好きです。
「あー!よく聴いたら君が代だ!」って嬉しくなりましたね。
いろんなアーティストとコラボしているので、
このCDを聴いたら新たな発見があると思います。
(ふかわりょう(歌ってないですが)、クレイジーケンバンドなど)
小西さんの作る「楽しい曲」が好きな人にオススメです。
ただ、野宮さんのボーカルが少ないので、
純ピチカートファンにはもの足りないかも・・・。
個人的には「君が代」が好きです。
「あー!よく聴いたら君が代だ!」って嬉しくなりましたね。
いろんなアーティストとコラボしているので、
このCDを聴いたら新たな発見があると思います。
(ふかわりょう(歌ってないですが)、クレイジーケンバンドなど)
小西さんの作る「楽しい曲」が好きな人にオススメです。
ただ、野宮さんのボーカルが少ないので、
純ピチカートファンにはもの足りないかも・・・。
2005年9月15日に日本でレビュー済み
小西さんのサウンドには、いつもながら完成度が高いけど、これは、アルバムの楽曲すべてと、歌詞カードとケースと、すべてをひとつと考えて、美術館のショーケースに収めてもおかしくない音楽を超えた芸術品っす。海外に暮らすお友達すべてに、プレゼントしたくなりました。
日本を考えるという点においても、哲学を感じます。ピチカート・ファイブ。バンザイ!!!
日本を考えるという点においても、哲学を感じます。ピチカート・ファイブ。バンザイ!!!
2004年3月12日に日本でレビュー済み
初めて聴いたときは全くこのアルバムの意図がわかりませんでした。解散後に聴いてみてようやくわかった。たぶん「ピチカート=トーキョー」ていうアイコンを打ち出して解散に向かったんだなぁって。だってこれほど日本・トーキョーを意識したアルバムってかつてなかったと思う。死ぬほどに明るい、野宮真貴嬢が見えないくらい多彩なゲスト。このお祭り騒ぎで賑やかに解散に向かったピチカート。シングルはシングルで聴いてください。
2021年7月31日に日本でレビュー済み
ピチカートファイブはこのアルバム(ラストアルバム)から聴きだしました。
2001年からしばらく元旦には必ずこのアルバムを聴いていました。
2001年からしばらく元旦には必ずこのアルバムを聴いていました。
2014年1月15日に日本でレビュー済み
コンセプトはあるけど、ちょっとやり過ぎです。ピチカートのアルバムであることは間違いないけど、野宮さんがその他大勢という感じで、色んなヒトをフューチャーしすぎで、ラストらしくありながら、やっぱり野宮さんありきのピチカートだったんだなと改めて思いました。
他の国からのトップレビュー
J. Shell
5つ星のうち5.0
Pizzicato Five's Great Tribute to Japan
2002年7月15日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
This album, Pizzicato Five's final album of new material and successor to Pizzicato Five TM ("The Fifth Release.." in USA) brings in a large cast of Japanese guest artists of all varieties to unleash a musical Tour de Force that outdoes all of Pizzicato's previous efforts. This album presents a very different Pizzicato Five than most listeners are used to, due to the limited involvement of primary vocalist Maki Nomiya. Instead, this album is Yasuharu Konishi's chance to really show his diverse talents while also showcasing those of other artists from around the world.
High points of this release include: "Kimono", featuring Sparks, a Velvet Underground/Blondie inspired rap/rock piece featuring thick guitars, harmonies, and piano; "Amerika Dewa", featuring Japanese jazz singer Izumi Yakumira and harmonizing quartet Duke Aces in an old musical mambo; "Gotta call 'em all!", Pizzicato Five's version of the Pokerap (yes, Pokemon!); "Sakura Sakura", also featuring Izumi Yakumira in a laid back smoky European jazz piece; "Le Grand Tokyo", a high speed Konishi orchestral/trance instrumental.
The packaging of this release is worth the price for any Pizzicato Five fan. The CD comes packed in a DVD-size paperboard box that tri-folds out to reveal a picture of Maki Nomiya in a Kimono and a large picture of Japanese fish. Inside the box is a booklet with lyrics and pictures of Maki and Yasuharu along with images of the guest artists. Some songs have English translations of the lyrics. Also included in the box are two postcards featuring Maki and Yasuharu, a sticker, and a bookmark with the track listing.
I would recommend this album to any fan of Pizzicato Five as a whole, not just fans of Maki Nomiya. The packaging and introduction to other Japanese musicians (particularly ones outside of the typical Shibuya-Kei grouping) are an especially nice addition to the always-great musical arrangements of Yasuharu Konishi, and make the price of import more than worth paying. If this album ever does find a domestic release, you can be sure the package quality will be pared down.
For those looking for good music from Pizzicato Five's last days featuring Maki Nomiya will do better going for "Pizzicato Five R.I.P.", an equally well packaged release featuring songs and mixes from 1998 to 2001 with the focus back on Miss Maki.
High points of this release include: "Kimono", featuring Sparks, a Velvet Underground/Blondie inspired rap/rock piece featuring thick guitars, harmonies, and piano; "Amerika Dewa", featuring Japanese jazz singer Izumi Yakumira and harmonizing quartet Duke Aces in an old musical mambo; "Gotta call 'em all!", Pizzicato Five's version of the Pokerap (yes, Pokemon!); "Sakura Sakura", also featuring Izumi Yakumira in a laid back smoky European jazz piece; "Le Grand Tokyo", a high speed Konishi orchestral/trance instrumental.
The packaging of this release is worth the price for any Pizzicato Five fan. The CD comes packed in a DVD-size paperboard box that tri-folds out to reveal a picture of Maki Nomiya in a Kimono and a large picture of Japanese fish. Inside the box is a booklet with lyrics and pictures of Maki and Yasuharu along with images of the guest artists. Some songs have English translations of the lyrics. Also included in the box are two postcards featuring Maki and Yasuharu, a sticker, and a bookmark with the track listing.
I would recommend this album to any fan of Pizzicato Five as a whole, not just fans of Maki Nomiya. The packaging and introduction to other Japanese musicians (particularly ones outside of the typical Shibuya-Kei grouping) are an especially nice addition to the always-great musical arrangements of Yasuharu Konishi, and make the price of import more than worth paying. If this album ever does find a domestic release, you can be sure the package quality will be pared down.
For those looking for good music from Pizzicato Five's last days featuring Maki Nomiya will do better going for "Pizzicato Five R.I.P.", an equally well packaged release featuring songs and mixes from 1998 to 2001 with the focus back on Miss Maki.
Robert C. Rudolph
5つ星のうち5.0
Five Stars
2018年7月12日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
Thank you
Robert J. Crowley
5つ星のうち1.0
Weak P5 album
2009年3月31日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
I love P5 and have MANY of their albums. This one is very poor and seems to have been an attempt to issue "B" material at Matador. Buy all the others, including the 5th Release on Matador, or Happy End of You Remix, or any of the others! Please!